یکی از بزرگترین ویژگی های سیستم های نمایش هوشمند، ایجاد تجربه دیداری بهتر و قوی تر معرفی کالا، خدمات و یا محصولات به مشتریان و علاقه مندان آن کالا یا راهکار می باشد که این ویژگی در سینما و تئاتر ها نیز نمود چشم گیری در فروش آن فیلم یا نمایش خواهد داشت.
در گذشته بیننده زمانی متوجه می شد فیلمی که به اکراه به پوستر آن در سینما نگاهی گذرا انداخته چقدر باب سلیقه وی بوده که پس از گذشت مدتها از اکران فیلم آن را در یک کانال تلوزیونی و یا در مانیتور کوچک اتوبوسی که با آن سفر میکرده دیده است.
تاثیرات Digital Signage در بهبود فروش و جذب بیننده در سینما و تئاتر
درآمد زایی :
دیگر زمان نصب پوستر های بزرگ و ثابت به اتمام رسیده و بیننده برای اولین بار می تواند پیش نمایش فیلم یا نمایش را ببیند، با حس و حال درونی فیلم آشنا شده و با آن ارتباط برقرار نماید. همچنین مراجعین سینما و تئاتر ها می توانند از جدول پخش آن مجموعه مطلع شده و یا اطلاعات مربوط به فیلم هایی که در آینده در آن مرکز پخش خواهند شد را مشاهده نمایند.
اطلاع رسانی :
همانطور که در مورد قبلی نیز اشاره شد، اطلاع رسانی درست و به موقع مراجعین به سینما در رابطه با ساعت های کاری آن مجموعه و یا جدول پخش و برنامه پخش فیلم هاییی که به زودی اکران خواهند شد باعث ایجاد هیجان لحظه ای و برنامه ریزی برای تماشای برنامه موردنظر توسط شخص به صورت تکی و یا تبلیغات دهان به دهان برای دوستان و خانواده آن شخص خواهد شد که این امر باعث افزایش درآمد ناشی از مراجعین بیشتر به آن مرکز خواهد بود.
سالن های انتظار سینما و تئاتر به علت رفت و آمد زیاد مراجعین، پتانسیل بالایی برای بحث تبلیغات و اسپانسرینگ دارند که این امر باعث جلب توجه اکثریت افراد به تبلیغات پخش شده از سیستم های نمایش هوشمند در این گونه مکان ها را خواهد داشت.