تلویزیون بیمارستانی

 

آنتن مرکزی بیمارستانی

همواره نبود تخصص در طراحی و اجرا و همچنین عدم وجود تجهیزات متناسب برای نصب و راه اندازی یک سیستم تلویزیونی جامع، بزرگترین معضل بیمارستان ها و مراکز درمانی می باشد.
شناخت نیازهای مشتریان با توجه به امکاناتشان و همچنین محقق سازی این نیاز ها توسط یک سیستم تلویزیونی یکپارچه یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین وظیفه شرکت هاتف الکترونیک هوشمند می باشد.

 

ویژگی های آنتن مرکزی هاتف و کارایی آن در بیمارستان و مراکز درمانی


نیازسنجی اولین قدم در ایجاد یک سیستم کارآمد:


یکی از معضلات هر پروژه ناموفق، عدم انجام نیازسنجی از مشتریان است و اهمیت آن در این است که پیمانکار درک کند مشتریان دقیقا چه چیزی از او می خواهند و با دانستن همه جزئیات مد نظر مشتری، بتواند ایشان را با کمترین هزینه، اتلاف انرژی و زمان به مقصود خود برساند.
کارشناسان هاتف جهت بهبود در نوع عملکرد و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای مشتریان اقدام به نیازسنجی مشتریان کرده تا هم کارفرما و هم پیمانکار بدانند قرار است چه مسیری را در رسیدن به هدف، با چه امکاناتی طی نمایند تا به بهترین نتیجه برسند.



محاسبه و شناخت بسترهای اجرا :


استفاده از قطعات و تجهیزات نامتناسب با نیاز مشتریان و بستر پروژه ها توسط برخی از همکاران باعث شده تا برای جبران مشکلات خروجی پیش آمده از قطعات اضافه دیگر استفاده شود در نتیجه با بالا رفتن تعداد قطعات هزینه ها و همچنین ریسک خرابی قطعات بالا رفته و از طرف دیگر عمر مفید این سیستم ها کاهش می یابد.
برای رفع چنین معضلی هاتف با ایجاد مهندسی و محاسبه پروژه ها توانسته تا قطعه به قطعه و مسیر به مسیر این تجهیزات را تحت محاسبه و کنترل قرار دهد و بتواند مشتریانش را ضمن آگاه سازی از عملکرد پروژه و تجهیزات این اطمینان را برای ایشان ایجاد کند که بدانند اولا این سیستم بدون هیچ تجهیزات اضافه ای کار شده، ثانیا این سیستم هما نتیجه ای است که برنامه ریزی و پیش بینی شده بود. این حق مشتریان است که بدانند سیستم تلویزیونیشان از چه قطعاتی با چه عمر مفیدی و سازگار با چه شرایطی ایجاد شده است و یا اینکه برای ارتقاء سیستم در جهت خواسته هایشان در آینده چه کار باید کرد.


بستر سازی :


بسترسازی در پروژه های آنتن مرکزی را میتوان یکی از اصلی ترین مراحل یک پروژه دانست، که در صورت نبود یک بستر صحیح اگر از بهترین نوع تجهیزات هم استفاده شود دیگر نمی توان استفاده مفید از سیستم ارائه شده داشت.
بسترسازی شامل دو بخش لوله گذاری و کابل کشی می باشد.

    - لوله گذاری ناصحیح :
متاسفانه با توجه به کمبود و یا عدم تخصص در طراحی پلان برای جایگذاری لوله های بستر، شاهد ایجاد بسترهایی می باشیم که در آن ممکن است نقاط نهایی پروژه (مانند جای مناسب پریزهای آنتن) برای مصرف کننده به خوبی پیش بینی نشده باشد و مصرف کننده نهایی دیگر حق انتخاب در استفاده از این پریزها رانداشته و یا با توجه به جای نامناسب تعبیه پریز مجبور به تغییر ناصحیح در چیدمان داخلی ساختمان خود شود.

    - کابل کشی ناصحیح :
بیشتر مردم فکر می کنند همه ی کابل ها یک کارایی دارند که این نکته صحیح است اما باید دانست که آیا هر کابل با هر درجه افت کیفیت را می توان در هر شرایط و با هر متراژ برای هر پروژه با شرایط خاص و معین منحصر به فرد خود استفاده کرد یا خیر.
متاسفانه عدم وجود محاسبه در متراژ، نوع و میزان افت سیگنال کابل ها  یکی از معضلات در زمینه کابل کشی می باشد، که این امر بر دو عامل، اول عدم وجود کابل های استاندارد و جدول دقیق میزان افت سیگنال در هر بازه فرکانسی در متراژهای مشخص و دوم نداشتن تخصص کافی پیمانکار برای محاسبه بستگی دارد. در نتیجه این فقدان، ما با مشکل بزرگ افت کیفیت خروجی روبه رو هستیم.
حال با توجه به نکات فوق آیا درست است بگوییم که ساختار کابل کشی یک مجتمع 5 واحدی با یک مجموعه 50 واحدی یکی است؟!!!
هاتف با اطمینانی که به دانش و تجهیزات برگزیده اش برای ایجاد یک سیستم آنتن مرکزی بی نقص دارد، توانسته این امکان را پدید آورد که بسترهای خود را کاملا مهندسی و هماهنگ با معماری پروژه ها ایجاد کند تا مشکلات استفاده تلویزیونی در یک مجموعه مسکونی را از بین برده و تجربه لذت از یک سیستم جامع انتن مرکزی را تکمیل نماید.



کانال های اختصاصی هر بخش :


با استفاده از تجهیزاتی مانند دیجیتال ساینج و تجهیزات تخصصی پخش صوت و تصویر هتلی و بیمارستانی و با توجه به چند بخش بودن در بیمارستان می توان سیستم قابل پخش تلویزیونی را مختص همان بخش و با محتویات مربوط به همان بخش تنظیم کرد. به طور مثال در بخش قلب می توان شبکه مخصوص بیماران قلبی را داشت که از مراقبت بعد از عمل تا سلامت کامل را در آن آموزش داد. با توجه به یکپارچه بودن سیستم تلویزیونی یکپارچه هم در سالن های انتظار و هم در اتاق های بیماران می توان بدون کوچکترین هزینه اضافی از این سیستم استفاده نمود.



کانال های عمومی بیمارستان :


این کانال به نوعی بهترین راهنما و جامعترین نوع راهنمایی برای بیماران می باشد. توسط این کانال ها می توان تمامی پاسخ های سوالات متداول مربوط به ساعت کار پزشکان، راهنمایی بخش ها، خدمات و قوانین بیمارستان را نمایش داد.



همیشه کار آمد:


این باور وجود دارد که با داشتن هر نوع سیستم تلویزیونی می توان به خواسته های خود رسید. ولی این نکته وجود دارد که آیا این سیستم ها در طولانی مدت جوابگوی نیازهای ثابت و حتی متغیر مشتریان می باشد یا خیر؟ چرا که بررسی کارآمد و یا ناکارآمدی یک سیستم به بررسی شاخص های تجهیزات، نوع اجرا و نیاز مشتریان بستگی دارد.
به عنوان مثال این قطعه چند سال در این شرایط و با این نوع اجرا کارآمد است و یا اینکه با تغییر خواسته و نیاز مشتریان از سیستم تلویزیونیشان در آینده آیا این قطعات قابل ارتقاء در جهت پوشش این نیازها میباشد یا خیر؟! هاتف با هدف ایجاد سیستم های با ویژگی همیشه مثل روز اول، این مزیت را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده تا ایشان نه تنها با افت کیفیت و یا کمیت روبه رو نشوند بلکه بتوانند برای استفاده از این سیستم ها و تجهیزات تکمیلی برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمایند.


 

سایر راهکار های آنتن مرکزی هاتف را در این قسمت دنبال کنید.